
VW POLO Lengőkar hátsó és első online katalógus
-
Kérjük, válassza ki a járművét

VW POLO Lengőkar modellek a legjobb áron
- Polo IV
- Lengőkar VW Polo 4 10.2001 - 01.2012 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Lengőkar, szett VW Polo 9A4 09.2002 - ... Karosszéria típusa: lépcsőshátú
- Lengőkar Polo IV Sedan 9N4 09.2002 - 12.2010 Karosszéria típusa: lépcsőshátú
- Polo III
- Lengőkar VW Polo 3 10.1999 - 10.2001 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Lengőkar, szett Polo 6n1 10.1994 - 10.1999 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Lengőkar Polo III Classic 6V2 11.1995 - 07.2006 Karosszéria típusa: lépcsőshátú
- Lengőkar Polo III Variant 6V5 04.1997 - 09.2001 Karosszéria típusa: Kombi
- Polo V
- Lengőkar Polo 6r 06.2009 - 06.2022 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Lengőkar, szett VW Polo 5 Sedan 05.2009 - ... Karosszéria típusa: lépcsős hátú, lépcsőshátú
- Polo VI
- Lengőkar VW Polo 6 06.2017 - ... Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Polo II
- Lengőkar Polo II Hatchback 86C, 80 10.1981 - 09.1994 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Lengőkar Polo II Coupe 86C, 80 10.1981 - 09.1994 Karosszéria típusa: Kupé
- Lengőkar Polo II Classic 86C, 80 01.1985 - 09.1994 Karosszéria típusa: lépcsőshátú
- Lengőkar Polo II Van 86CF 08.1992 - 07.1994 Karosszéria típusa: Dobozos
- Polo I
- Lengőkar Polo I Hatchback 86 03.1975 - 09.1981 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Polo Vivo
- Lengőkar Polo Vivo Hatchback 02.2010 - 09.2017 Karosszéria típusa: Ferdehátú
- Lengőkar Polo Vivo Sedan 02.2010 - 09.2017 Karosszéria típusa: lépcsőshátú
- Polo Playa
- Lengőkar Polo Playa 01.1995 - 11.2009 Karosszéria típusa: Ferdehátú
Lengőkar VW POLO: hasznos információ
Gyártók katalógusa: Keresztlengőkar VW POLO
Keresztlengőkar VW POLO és egyéb Felfüggesztés alkatrészek
Honnan tudhatjuk, hogy cserélni kell egy VW Polo-ban a lengőkarokat?
Ezen alkatrészek átlagos élettartama legalább 200 000 km. A beléjük préselt perselyek 80 000-100 000 km-en át működnek megfelelően, a gömbcsuklók pedig 60 000-80 000 km-en. Ezek az intervallumok azonban az autó használati körülményeinek függvényében változhatnak.
Az alkatrészek meghibásodásának jelei:
- az autó spontán irányt változtat, és kanyarodáskor a karosszéria megdől
- ha rosszabb minőségű útfelületen autózik, a futóműből szokatlan hangok hallhatók
- menet közben a kormánykeréken erős rezgés érezhető
- kanyarodáskor zörgő hangok hallhatók
- a kormánykerék elfordításához jelentős erőkifejtésre van szükség
- a gumiabroncsok nem egyenletesen kopnak
- lehetetlen megfelelően beállítani a kerekeket
Melyek a leggyakoribb problémák?
Amikor az autó kerekei nekiütköznek egy bukkanónak vagy kátyúba hajtanak, az alkatrészek deformálódhatnak. Mindemellett a gömbcsuklók beragadhatnak vagy meghibásodhatnak, a porvédők elszakadhatnak, és a perselyek gumiból készült részei megrepedhetnek.
Lehet-e javítani a VW Polo lengőkarokat?
Ha ezek az alkatrészek nem súlyosan sérültek, a hibás perselyek és/vagy gömbcsuklók cseréjével a működés helyreállítása megoldható. Az első esetben az alkatrészt satuba kell fogatni, és egy eltávolító szerszámmal ki kell nyomni a beszerelési helyéről.
Az új gömbcsuklók beszerelése során ügyeljünk arra, hogy a jó oldalra szereljük be azokat. Az alkatrészen található „L3” jelölés a bal oldali kereket jelenti , az „L4” vagy „R3” pedig a jobb oldalit. Az alkatrészek beszerelésekor használjunk nyomatékkulcsot, és mindig a gyártó által ajánlott meghúzási nyomatékot alkalmazzuk.
A perselyeket az alkatrész kiszerelése után kell eltávolítani. Az új alkatrész belepréselésekor győződjünk meg arról, hogy a rajta lévő két jel egybeesik a karon található jelzésekkel.
Kicserélhetjük-e mi magunk ezeket az alkatrészeket az említett autótípuson?
Az alkatrészek cseréjének folyamata a gyártás évétől és az autó verziójától függően eltérő lehet. A cseréhez a következőkre lesz szükség:
- autólift
- 16 és 18 mm-es, villáskulcsok, 18 mm-es gyűrűskulcs;
- nyomaték- és kerékkulcs.
Lépések:
- Ékeljük ki a kerekeket, és emeljük fel az autó elülső részét.
- Csavarja ki a kar összes rögzítőjét.
- Vegyük le az első és a hátsó persely rögzítőit a beszerelési helyükről.
- Óvatosan szereljük ki a kart, először elől, majd hátul óvatosan húzzuk ki a kart a támaszból.
- Szereljük fel az új alkatrészt, és végezzük el a fenti lépéseket fordított sorrendben.
Figyelem! Csak a futómű terhelése mellett húzzuk meg a csavarokat. Ehhez vagy engedjük le az autót a talajra, vagy támasszuk alá a gömbcsuklót. Miután elvégeztük az összes lépést, gondoskodjunk arról, hogy egy szervizben kiegyensúlyozzák a kerekeket.
Szükséges-e egy tengelyen párban cserélni ezeket a VW Polo alkatrészeket?
Általában mindkét alkatrész egyidőben hibásodik meg. Ezért ezeket az alkatrészeket párban kell cserélni.